Babyshower i Hällsvik

1kommentarer

Igår var jag bjuden till Hannas babyshower som de hade hemma hos hennes föräldrar i Torslanda. Det var säkert 5 år sedan jag träffade henne och över 10 år sedan vi umgicks. Fast när jag kom innanför dörren så kändes det mer som om jag träffade henne för bara någon vecka sedan. Det är fantastiskt att vissa gamla vänner har den effekten på en. De får det att kännas som om ingen tid har passerats, utan man fortsätter direkt där man slutade sist. Nostalgi var det i allafall. Detta huset var som mitt andra hem under min uppväxt. 
 
Babyshowern var lyckad. Kul att träffa en massa gamla vänner. Hanna strålade och jag är säker på att hon kommer bli en fantastisk mamma. Det var en lyckad fest även för Leo, då han ofrivilligt (från min sida) fick smaka på godis för första gången. Vi hade nämligen godisnappar runt halsen, sådana små gelénappar som satt fast i ett snöre. Leo satt och lekte med snöret och sedan blir han helt tyst. Ögonen spärrades upp och han såg helt besatt ut. Godismonstret hade fått tag i honom. Jag tog snabbt ut godisnappen ur munnen på honom och han blev helt galen. Undrar vad det är i godis egentligen? Han hade inte blivit arg om jag hade tagit ut en bit tomat ur munnen på honom. Leos godisdebut blev 2,5 år tidigare än jag hade tänkt men nu är det stopp. Jag får bli smartare helt enkelt. 1-0 till Leo.
 
Hanna har börjat med presentöppningen.
 
Leo myser med Moa. Hannas lillasyster som inte är så liten längre. 
 
Den obligatoriska blöjtårtan ala Cissi och Sandra.
 
Lekdags.
 
Mitt bidrag. Jag är en rätt fantastisk designer om jag får säga det själv. Blir nog till att kontakta HM på måndag. Nu vet jag vad jag ska göra efter föräldraledigheten. Dags att byta jobb.
 
Fina Hällsvik!
 
Jag och en trött kille efter en dag full av festligheter.

1 kommentarer

cecilia

21 Apr 2013 10:11

Det var hur underbart som hellst att få träffa alla igen och lilla söta Leo och få se din fina mage :-)hoppas vi träffas snart igen med barnen med:-)kram kram

Kommentera

Publiceras ej