Notarius Publicus

1kommentarer

Notarius publicus är ett ställe man går till, när någon måste bevittna att man signerar ett papper. Jag var tvungen att gå dit idag för att få min signatur bevittnad på ett papper som ska till Usa. Usa är enligt mig ett väldigt byråkratiskt och stelt land att ha och göra med. Tacka gud att deras kundservice är den bästa jag någonsin stött på annars hade jag blivit galen för längesedan.
 
Idag var jag iaf på NP vid NK. Jag signerade pappret och hon fick mitt körkort. Hon kollade på signaturen och sa; Det är inte likt denna signaturen på körkortet. Jag trodde hon skojade till en början men det gjorde hon visst inte. Jag fick skriva min signatur på ett annat papper tre gånger. Hon var fortfarande inte nöjd. Tillslut frågade jag om jag möjligtvis kunde få mitt körkort tillbaka så jag kunde kopiera min signatur. Hon gav mig en konstig blick som var svårtolkad men hon visade mig mitt körkort i allafall. Jag fick signera en gång till. Hon muttrade att det fortfarande inte var likt men godkände det. 2 minuter senare och 300kr fattigare, stod jag i hissen påväg ut. Det är nog dags att byta yrke. 
 

1 kommentarer

L

12 Apr 2013 19:50

Oj,oj vilken underlig människa... Kunde hon bara inte titta på kortet och konstatera att det var du... OAVSETT ??!

Kommentera

Publiceras ej