Pollenallergi?

0kommentarer

Jag har gått och funderat i tre år om jag har blivit allergisk mot pollen i vuxen ålder. De senaste somrarna har jag känt mig hängig och förkyld. Jag har aldrig tagit tag i det och faktiskt gått och gjort ett pricktest på närhälsan, som det så fint heter idag. Förra månaden var jag tvungen att boka in en tid ändå och passade då på att fråga om det här med pollen. Jag tänke att jag kunde passa på att göra pricktestet medan jag ändå var tvungen att komma dit.
 
Idag gör man tydligen inte så, utan hon rekommenderade mig att börja äta pollenmedicin. Eftersom att det är receptfritt var det bara att äta och hoppas på att det fungerade. Det kändes jättekonstigt. Jag har valt att inte äta pollenmedicin de senaste tre åren för att jag inte vill äta något som jag eventuellt inte behöver. Samma sak med all typ av medicin.
 
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Antingen får jag börja knapra tabletter som jag eventuellt inte behöver eller så får jag eventuellt vara förkyld en sommar till. Inget alternativ känns helt rätt. Vad hände med pricktestet?
 
 
allergi, medicin, pollen,

Kommentera

Publiceras ej