Regler som inte gäller mig

1kommentarer

Läste ett blogginlägg som spiderchick hade skrivit om familjeregler som inte gäller henne själv. Jag tänkte efter och kom på att jag själv har bestämt flera regler här hemma som jag inte alls lyckas hålla. 
 
  • Man får inte äta godis innan middagen. (Jag har ätit från fredagsgodiset sedan klockan 13.30. Det innebär att jag verkligen bryter min egna regel eftersom att jag inte ens har påbörjat middagen än. Som tur var så handlade jag godiset förut, så Robin vet inte hur mycket godis jag har ätit).
  • Man får inte springa in med smutsiga skor! (Jag skäller på Robin flera gånger i veckan men kom på att jag lyckas springa in med skorna flera gånger om dagen. Jag hittar aldrig mina nycklar, solglasögon och visakort innan jag ska iväg och hinner alltid springa flera varv i lägenheten innan jag hittar det.
  • Man får inte slänga kläder på golvet. Trots detta så har jag klädhögar i varje rum.
  • Man måste skölja av disken innan man stoppar in den i diskmaskinen. (Jag skyller på tankspriddhet här).
 
Tänk vad lätt det är att göra regler. Jag är grym på det. Finns säkert massor med fler regler som jag inte kommer på nu. Nöjd Robin kommer vara nu iallafall när jag väljer att erkänna detta. 
 
Vad har ni för regler hemma som gäller alla utan er själva?
 

1 kommentarer

M

05 Apr 2013 17:45

Du nästan skällde på mig senast innan vi skulle gå och jag sköljde av Leo's matlådor ;)

Kommentera

Publiceras ej