Lilleman på akuten

0kommentarer

Vi har haft en jättelugn dag här hemma och bara slappat. Lilleman går mer än vad han kryper. Tillslut var olyckan framme. Han sprang genom hallen in i vardagsrummet och skulle ta tag i tv-bänken. På något sätt så missade han bänken och hamnade med tinningen före in i kanten och kastades ner i marken. Det svullnade upp snabbt kring ögat. Efter ett samtal till sjukvårdsupplysningen så åkte Robin in med honom. 
 
Han ringde hem precis. Domen löd "en liten lätt hjärnskakning" men synen och de andra värderna såg bra ut. Så nu ska vi försöka hålla honom stilla i några dagar. Mitt mammahjärta blöder lite. Tur att Robin åkte in med honom, han är lite lugnare än vad jag är. Tur att vi är två och kan sammarbeta. 
 
För att tänka på något annat en stund så bjuder jag på några fina bilder som jag tog i lördags när vi var hemma hos Robin föräldrar och åt senast. Min pappa och Carina var också medbjudna. Det blev otroligt mysigt och även fast regnet öste ner stundvis kunde vi sitta ute på altanen och äta. Det är en riktigt svensk sommar! 
 
Meja med morfar.
 
Lilleman på upptäcksfärd med Carina.
 
Min vackra dotter.
 
Att plocka äpplen är skoj.
 
Men att leka i gruset är det bästa han vet.
 
Pappan, farfar, morfar och Meja. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej