Med skräckblandad förtjusning

2kommentarer

I morgon är Robins semester över. Hela sex veckor har vi fått tillsammans i år. Att Robins semester är slut innebär även att jag kommer vara ensam hemma med två barn. Livrädd är jag men försöker peppa mig själv så mycket det bara går. Vanligtvis så brukar jag tänka "vad är det värsta som kan hända?" och inse att det inte kan bli så tokigt. Eftersom att de flesta i min omgivning har påpekat hur jobbig hösten kommer att bli, gör mig både sporrad och avskräckt. Att vara förberedd är alltid bra i alla situationer enligt mig så idag har jag förberett morgondagens middag och Robin har monterat upp en grind. Grinden uppskattades inte av Leo som blev helt skogstokig. Känns bra att veta att min bästa vän dyker upp här hemma imån för att stötta mig och pussa på barnen. 
 
Pepp, pepp, pepp.. Vad är det värsta som kan hända? (Svara helst inte på den frågan). Att vara lyckligt ovetande kan vara bra ibland. 
 
En grind, seriöst? 
 
Ta boooort den! 
 
Middag tills imorgon. 
 
Han blev glad igen. 
 
Mammas lilla. 
 
Mammas stora. 

2 kommentarer

delina

20 Aug 2013 20:00

ja du vad är de värsta som kan hända egentligen mer än att de kan bli arga o store hittar på lite hyss medan du ammar eller gör något annat du inte bara kan avbryta.. o de brukar inte vara sååååå farligt ändå :D så du ska se detta kommer gå kanon ska du se :D

farmor

20 Aug 2013 21:24

detta kommer att gå hur bra som helst. Man växer in i rollen heja dej kram farmor

Kommentera

Publiceras ej