Lata sommardagar

0kommentarer

Fast lillasyster bara har funnits i två veckor (idag är hon 14 dagar gammal) så har vi hunnit med att göra mycket olika saker. Det är stor skillnad mellan första och andra barnet. När Leo var nyfödd var vi mest hemma och myste. Jag kunde sitta och titta på honom i flera timmar. På sin höjd gick vi ut på en kvällspromenad med honom i vagen och började han gråta så vände vi snabbt hemåt. Det är lite annorlunda denna gången. Givetvis så försöker jag mysa så mycket som möjligt men samtidigt har jag en ettåring att ta hand om. Han kräver ännu mer omsorg än lillasyster. Jag försöker att se till att hans vardag är som innan lillasyster kom till världen. Att vi träffar vänner och släktingar lika ofta, är ute lika mycket osv. Jag förstår inte hur jag kunde tycka att det var "jobbigt" att ta hand om ett spädbarn innan. Det går ju inte att bli mycket enklare än så. Vi alla mår bra i allafall och försöker att komma in i nya rutiner som passar vår familj. Är så glad att Robin har semester i en månad nu. Annars hade jag varit ensam hemma med två små idag. Skrämmande tanke;)
 
 
 
 
Meja myster med farbror Jonny.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej