Gammal vänskap rostar aldrig?

2kommentarer

Är det så ordspråket går? Det är så det borde vara i allafall. Idag var jag och lilleman och hälsade på en gammal vän som har flyttat till Surte. Hon var den första personen jag lärde känna när jag flyttade ut till Hällsvik, sommaren innan jag skulle börja tredje klass. Carro raggade upp mig på skolgården och sedan dess har vi umgåtts mer och ibland mindre intensivt. Det är härligt med sådana vänner som man ibland inte träffar på flera månader, ibland år och ändå känns det som ingen tid har passerat när man ses. Att man fortfarande kan prata om allt, stort som smått. Alla borde ha sådana vänner. 
 
I vilket fall så hade vi en mysig dag. Satt på utsidan i solen och sedan gick vi på upptäcktsfärd i Surte, då hon inte hunnit se sig om i området utan varit upptagen med att renovera huset. 
 
När jag kom hem tog jag en promenad bort till pappa. Jag hade bjudit in mig själv och lilleman på middag eftersom att Robin skulle jobba sent. Himla smidigt faktiskt, måste jag göra oftare;) 
 
Alla förtjänar en "Carro" i sitt liv. 
 
 
 

2 kommentarer

Ann-Charlotte

25 Jun 2013 22:00

Fina Carro :):) Älskar att träffa vänner som man inte sett på länge och när man ses så är det som att man sågs igår. Det är riktiga vänner det!

Liss

26 Jun 2013 02:32

Men har hon flyttat till Surte? Galning..

Kommentera

Publiceras ej