Surkärring

6kommentarer

I varje trappuppgång bor det en surkärring och i våran bor jag. Jag är vårat hus egna surtant. Tror inte att jag har blivit surare med åren men man ska inte bråka med en hormonfylld kvinna. Igår kväll fick jag nog. Den nyinflyttade grannen började borra i betong 19.15 och slutade aldrig. Hade precis lagt Leo och var inte sugen på att lägga om honom, för att grannen inte har nått vett i huvudet. 
Stormade upp till grannen. Tänkte faktiskt tanken att jag överdrev lite med tanke på vad klockan var, men kunde inte hejda mig. Utanför den nya grannens dörr stod en annan granne och han var inte gravid och hormonfylld. Tillsammans stod vi där ett tag och knackade men den fega grannen vågade inte öppna. Eftersom att jag inte fick pratat med dem och förklarat att många småbarn lägger sig vid 19, så lämnade jag en påskhälsning i hissen.
Jag och Robin diskuterade innan om man skriver sitt namn på lappen. Jag ville nämligen lämna mitt namn (så att grannen har en möjlighet att komma ner) men Robin sa att man inte gjorde så. Vad tycker ni?
 
Glad påsk alla!
 

 
 

6 kommentarer

Linda Falkenberg

30 Mar 2013 07:51

Haha, det var en snäll lapp! Brukar skriva lgh numret på. Jag tillhör väl oxå surisarna hos oss ;D! Sista lappen jag skriv var " ställ era cyklar längs väggen, så får vi "ALLA plats! Detta efter jag tröttat och städat efter deras skitungar och dem själva. Vissa är ändå rädda om sina cyklar och vill inte ha en annan cykel hystas på sin egen!

Svar: Det är bra Linda, vissa har tydligen inte fått nån uppfostran alls! Glad påsk på er!
Daniela Rossi

Emma Wennberg

30 Mar 2013 09:02

Du är så skön Daniela! Sura på och skaka vett i folk, snart kommer bebis no.2 och då bör grannen veta vart skåpet ska stå!!

Johanna

30 Mar 2013 09:26

Hihi, antar att jag var en bättre granne. =) Tycker du har skrivit bra!

Svar: Åh Johanna! Du var en grym granne. De som köpte eran lägenhet sjunger och spelar piano varje dag. Högt! Och de som bor precis över er, var dem jag skulle skälla på igår. Hoppas ni har det jättebra i Marstrand!!
Daniela Rossi

Cinapanina

30 Mar 2013 17:41

My kinda girl, don't take shit from no one!

M

30 Mar 2013 18:26

Se över reglerna hos er hyresgästförening och se vem som har rätten på sin sida, ibland är det ju tyvärr lov att väsnas fram till 22.00
Bästa är också att ni ljög och skrev bottenplanet, när ni bor en trappa upp hihi :)

Hanna

01 Apr 2013 08:57

haha jag läste detta och morgonen efter hände samma sak för mig. nån började borra jättehögt kl 09 en lördagsmorgon och jag tänkte "kan daniella, så kan jag" och satte upp en lapp jag med. men min var lite argare. "thanks for ruining my weekend" skrev jag haha

kram

Svar: Haha, underbar du är. Vi får enkelt lära dom. Ett pucko i taget;)
Daniela Rossi

Kommentera

Publiceras ej