Krigarbåtar i staden

2kommentarer

Goder afton!
 
Hela dagen har spenderats utomhus. Känns som jag till och med har lyckats att få lite färg i ansiktet. Idag blev en riktigt spontan dag. Vi åkte in till stan rätt tidigt och tänkte ta en fika på någon uteservering och bara hänga och kolla på folk. Väl inne i stan så bestämde vi oss för att gå ner till vattnet istället. Där bestämde vi oss för att ta båten över till Eriksberg. Solen lyste och det luktade hav. Det finns nog ingen bättre doft. Får se om vi känner oss bekväma med att ta med Leo ut med båten i sommar. Annars så får vi hålla oss på stranden i sommar och ligga där och knö med alla andra. Inte helt fel det heller.
 
När vi väl kom över till Eriksberg, så såg vi att det låg en massa krigarbåtar stridsfartyg vid kajen. Det började lysa i Robins ögon. Båtarna var inte direkt barnvagnvänliga så jag och Leo tog en promenad hem till min mamma istället. Robin stod i kö i en timma innan han fick gå ombord. Han har inte pratat om något annat sedan dess. 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

M

05 May 2013 22:25

En tjej från min gymnasie klass är militär på den båten :) såg att hon lagt upp att de var i Gbg för helgen, har för mig att deras bas är nere i Kalmar, fastän de vart runt hela världen typ!

M

05 May 2013 22:30

Hehe såg att det tillhörde Nyköping nu :)

Kommentera

Publiceras ej