Födelsedagskalas och korv

0kommentarer

Hej alla!
 
Morgonen var jättestressig. Vet inte vad som har hänt sedan jag fick barn men jag är konstant sen till allt. Förr i tiden var jag alltid den som var först och verkligen avskydde folk som kom sent. Tycker alltid jag börjar i god tid men slutar alltid med att jag springer ut genom dörren och panikskickar "ursäkta jag blir 20 min sen" meddelanden. 
 
Idag ville jag dock inte bli sen. Vi var nämligen bjudna på Ellies 1 årskalas. Till historien hör att jag missade Ellies dop för några månader sedan. Jag trodde att det var en vecka senare än när det egentligen var och övertalade dessutom deras kusin och hans mamma om att jag hade rätt datum. Båda uteblev därmed från dopet. 
 
Vi hann i tid. Kalaset var mysigt, kändes som hela lägenheten var fylld med barn. Det var bra träning för mig inför framtiden. Barnen var verkligen överallt. Nu förstår jag varför föräldrarna ofta är med på kalasen. Leo hittade en Pippi-docka och satt snällt på golvet. Idag åt han sin första korv med bröd. Den älskade han och sedan blev han helt vansinning för att han inte fick smaka på glassen. Förstår inte varför faktiskt, han har aldrig smakat på glass innan, så det är inte direkt så att han vet vad han missar. 
 
Efteråt tog vi en långpromenad inne i stan och fick med oss en fin filt från elodie details. Var även uppe och fikade hos pappa och Leo fick massa fina kläder av Carina som hon hade köpt när hon var ute och reste sist. 
 
En bra dag helt enkelt!
 
 
 
Såhär roar man en 8 månaders bebis på kalas. Jaga flaskan. En fantastisk lek.
 
Sover gott efter första barnkalaset.

Kommentera

Publiceras ej