Den lilla, den vilda och den store

0kommentarer

Kom precis hem från en dejt i Slottskogen med Tina och hennes två goa barn. Vi möttes upp vid plikta men det var för mycket människor där. Det var folk överallt. Leo låg snällt och sov i vagnen till en början medan Charlie sprang runt som en tok. Han är 3,5 år och helt vild. Inget skrämmer pojken. Det var bara den stora rutschkanan som gällde och fast det var en rätt lång kö, så kom han ner på mindre än två minuter. Tydligen så var han inte så sugen på att vänta snällt i kön. Charlie ska allt få träna upp Leo innan han börjar dagis. Min lilla pojke är inte så himla tuff av sig nämligen, han gråter bara han tycker att någon pratar för högt. Om inte Charlie tränar honom så kommer Leo inte få det lätt på dagis. 
 
Vi gick och fikade och Leo fick testa på att leka i sandlådan. Det gillade han, speciellt när jag tittade bort och han fick möjlighet att smaka på sand. Mums tyckte Leo (han måste ha de konstigaste smaklökarna). Tina gav mig även en kurs i hur man bäst utnyttjar en barnvagn. Fick lärt mig hur man byter blöja i vagnen och hur man tar sig upp för massor av trappor utan att riskera livet på den lilla i. Bra saker att veta. Jag börjar på kläm på det här med att vara mamma nu. 
 
Charlie bjöd även ankorna på mat medan Leo och "stora" Leo snällt satt och kolla på. Sedan var det dags för oss att åka hem.
 
 

Kommentera

Publiceras ej