När kan de själva?

1kommentarer

Jag är väldigt nyfiken på när barn lär sig att äta hyfsat bra själva? Jag är inte kräsen, hyfsat duger fint. Som jag nämnt innan så har jag en riktig "kan själv" kille här hemma. Han tycker inte det är kul att bli matad utan han vill gärna hjälpa till och helst vill han äta helt själv. Sked tycker han är onödigt, det är händerna som gäller. Funkar perfekt när det är smörgås som serveras, mindre bra idag när det var spagetti och köttfärssås på menyn. Han räknas inte in i gruppen "hyfsat bra ätare" än.
 
Något som är säkert är att jag aldrig har städat köket så ofta som nu i allafall. 
 
Tänkte först lägga upp en bild på honom från lunchen men kom på att han säkert vill dejta om några år, så det fick bli en bild från hans plats vid matbordet istället.
 

1 kommentarer

M

15 Apr 2013 11:42

Du fick ju napp trots din klassiska äta-själv spagetti bolognese ;) och då var du ändå säkert 5-6?! ;) haha

Kommentera

Publiceras ej