Att springa på stan med barn

0kommentarer

Att åka in till stan för att göra några ärenden med barn borde vara lätt. Om man dessutom vill att det ska gå snabbt blir det genast svårare, men borde inte vara omöjligt. Idag åkte jag och resten av familjen in till Nordstan för fyra enkla ärenden.
 
  • Leo skulle få ett par regnbyxor.
  • Tänkte mäta hans fötter för att se om hans kavat fortfarande kommer att passa i höst eller om vi måste köpa ett par nya höstskor.
  • Se om jag kunde hitta någon fin tröja till mig själv.
  • Köpa en barnskiva. Den vi har här hemma går på repeat då lilleman är något av en musikälskare och han vet hur man startar förstärkaren. (Jag förstår att spotify är att alternativ men jag vill helst inte ha lilleman pillandes på min älskade mac. Jag vet att det kommer att sluta med att jag blir tvungen att köpa en ny dator och det är inte aktuellt i dagsläget).
Det lät som väldigt enkla ärenden i mina öron. Först gick vi in på hm för att kolla efter regnbyxor. Deras minsta storlek var tydligen 92 så jag föreslog att vi skulle åka upp till översta våningen så jag kunde kolla på kläder till mig själv. Det var inte alls populärt och barnen började att skrika ikapp. Tack barnen! Det slutade med ett matstopp på Åhlens för lillasyster medan pappan och lilleman fick gå på jakt efter regnbyxor. Robin hittade ett par som passade perfekt så jag bad om hjälp för att mäta lillemans fötter. Helt plötsligt ville inte lilleman stå på benen, de var som två godissnören. Affärsbiträdet frågade mig till och med två gånger om Leo verkligen kunde stå upp. Jag vet inte om hon trodde på mig, för efter några minuter gav hon upp och gick för att hjälpa någon annan. Leo var supernöjd och kröp skrattandes iväg. Jag fick jaga honom runt på Åhlens. Han kan krypa något otroligt snabbt denna killen. Det blev alltså ingen mätning av fötter. Det som var mest komiskt var att så snart vi hade lämnat barnavdelningen fungerade hans ben alldeles prima igen, inga godissnören här inte. 
 
Vi gick tillbaka in på hm. Meja sov snällt i vagnen men Leo hade tröttnat. Han skrek i flera minuter innan Robin frågade om jag ville ha en latte. Han tog med båda barnen och köpte kaffe så jag kunde shoppa ostört. Det var romantiskt om något. Nu har pappan i familjen skaffat sig många bonuspoäng. Hur många har jag inte bestämt än, men det var värt en hel del. Jag fick shoppat två snygga tröjor och sedan mötte han mig med en kaffe och två sovandes barn på utsidan. Efter det gav vi upp och åkte hem.
 
Två av fyra möjliga. Inte jättebra eftersom att jag får lite ångest när jag inte fått göra allt som finns på min "att göra lista". Bättre lycka nästa gång.
 
Vad jag har lärt mig idag: Leo är ingen shoppingkille, jag hoppas att Meja i allafall kommer att uppskatta att springa på stan med sin mamma i framtiden.
 
Nu blir det fredagsmys! 
 
Ett spontanköp idag. Jag älskar mina filtar. En ny till samlingen.
 
 
 
 
 
elodie,

Kommentera

Publiceras ej