Vikten utav namn

2kommentarer

Idag är det vår killes första namnsdag. Grattis Jonathan Leo Rossi Sandung! Vi var väldigt säkra på vad vi ville att han skulle heta redan tidigt under graviditeten. Det är inte många som vet att jag var nära att "döpa" om honom precis i slutet.
 
För ett år sedan var vi hemma hos min mamma för att äta middag. Precis när middagen var klar, kändes det som om bebisen var påväg. Mer detaljer än så tänker jag inte bjuda på, men efter att jag hade pratat med förlossningskoordinatorn begav vi oss till Mölndalssjukhus. Min mamma nämnde att det skulle vara kul om bebisen ville komma innan 24.00, för då skulle han födas på sin egna namnsdag. Jag fick lite panik och tyckte att det lät hemskt. Vilken dålig fantasi! Jag började fundera över nya namn påväg till sjukhuset. 
 
När vi väl kom dit visade det sig att det bara var falskt alarm. Barnmorskan kollade lite konstigt på mig och sa att bebisen säkert inte skulle komma på minst två veckor, så att det bästa jag kunde göra var att ta det lugnt och inte stressa. Tänk vad fel hon visade sig ha. 1,5 dag senare kom han. Så himla glad att han inte var redo att komma ut på sin namnsdag.
 
Några dagar gammal.
 
Världens bästa Leo. Bilden är från idag.
 

2 kommentarer

Renée

28 Jun 2013 21:23

Woho grattis på namnsdagen älskade gudson! Pussar från gudmor

Cinapanina

30 Jun 2013 03:24

Grattis lill pojken på 1-års dagen önskar faster Cina!

Svar: <3
Daniela Rossi

Kommentera

Publiceras ej