Brännskadad.

1kommentarer

Igår när jag stod och gjorde gröt till Leo åkte han runt i sin gåbil. Han har blivit riktigt duktig och lärt sig att svänga och byta håll. Något annat som han även har lärt sig som inte är lika uppskattat, är att han tar fart med den här krigarbilen och kör på ens hälar eller tår när han vill ha uppmärksamhet. Detta brukar bara hända när jag eller Robin plockar in eller ut i diskmaskinen så tänkte inte på det igårkväll när jag stod med kvällsmaten. 
 
Helt plötsligt kör han in i mig med full fart. Jag tappade balansen och satte automatiskt ner höger handen. Den hamnade mitt i hans nygjorda gröt. Andra handen hamnade givetvis på spisplattan där jag precis gjort gröt. Först var jag bara chockad sen kom smärtan. När Robin frågade hur det gick, kom tårarna. Sen började Leo gråta. Det följde några minuter av kaos och Robin fick ta över matningen medan jag stod med handen under rinnande vatten. 
 
Idag känns handen bättre, blåsorna är borta. Ny dag...nya tag. En ny regel här hemma: Krigarbilen får inte vara i närheten när jag lagar mat längre.
 
 
 

1 kommentarer

morfar

26 Mar 2013 14:53

AJ AJ Måste vara skärpt när trafiken är så intensiv.

Kommentera

Publiceras ej