"Växalådan" en dålig idé?

0kommentarer

När jag var inne i stan idag såg jag att de var rea på po.p (polarn och pyret för er som inte är inne i barnsvängen än). En av mina favoritaffärer när det kommer till barnkläder. Var på jakt efter andra saker idag så orkade inte gå in och titta. Satt och surfa runt lite förut och hamnade inne på po.p rea ändå. Insåg rätt snabbt att jag sett flera av dess plagg innan. De finns nämligen i Leos "växalåda".
 
Om jag hittar något fint så händer det ibland (läs. ofta) att jag köper det i en storlek större ibland två storlekar större. Delvis för att han antagligen inte behöver något i den storleken han har nu och så tänker jag att det är bra att sprida ut utgifterna lite. Så när han byter storlek så behöver jag inte köpa allt nytt samtidigt. Detta har gått lite till överdrift insåg jag idag. Lillprinsen har idag storlek 74. Kläderna i "växalådan" är i storlek 86. De köptes för kanske fyra månader sedan och han kan tidigast ha de kläderna, som po.p idag säljer på sin rea, om tre månader.  Känns inte riktigt helt rätt och är inte så ekonomiskt försvarsbart. Jag hade ju kunnat köpa alla kläder på rea istället. Det finns dock en ljusstråle i denna historia.. Leo har ingen aning om vad som är "inne" och han bryr sig ännu mindre om det där som vi kallar för kläder. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej