Ny dag, nya tag

0kommentarer

Har lika lite energi nu men idag ska jag i allafall försöka lösa de "problemen" som går att lösas. Har en liten här hemma som vaknar 05, varje morgon. Spelar ingen roll om han somnar 19, 20 eller 21. Klockan 05 sätter han sig upp i sängen med ett leende och är redo att möta dagen. Jag har alltid varit morgonpigg men 05 känns mer som natten än som morgonen. Jag ska ta en kall dusch och sedan åka till ikea och köpa mörkläggningsgardiner. Hoppas att gardinerna kan lura den lilla till att ligga kvar i sängen till 06. Sover han till 06, så kan jag också bjuda på ett leende när han vaknar, nu muttrar jag mest tyvärr. Tråkig mamma.
 
Igår var vi ute och gick en promenad i Skatås. Riktigt varmt i luften och jag testade och ta bort åkpåsen. Leo älskade det. Det var väldigt längesedan jag var i Skatås, såg att de hade satt upp en skidlift där. Häftigt! Jag vill bli en sådan familj som åker till fjällen varje vinter. Skidskola blir då ett måste för alla familjemedlemar. Jag och Robin är riktiga talanger i skidbacken. Robin har brutit ett ben och mitt korsband gick av när min morbror lurade ner mig för en svart backe. Frågan är vem som lurande vem egentligen? Han frågade mig hur duktig jag var på att åka. Jag tyckte att jag ägde i barnbacken så jag svarade helt enkelt att jag var grym. Man ska aldrig ta en tolvåring ordagrant. Som tolvåring tycker man att man är grym på allt. Jag vet inte vem som var mest rädd, jag eller min morbror, när jag flög ner för den svarta backen.
 
Promenad i Skatås med min vackra man.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej