Första hjälpen kurs

1kommentarer

Igår kväll så var jag på en kurs i första hjälpen som öppna förskolan i Torslanda anordnade. Jag har velat gå en sådan kurs länge men inte velat lägga flera tusen kronor på det. Det var en otroligt trevlig tjej där från röda korset, som under 3 timmar lärde oss vad man skulle göra om man stöter på någon som är medvetslös. Sedan fick vi även träna på hjärt- och lungräddning på spädbarn och barn upp till 14 år. Det var riktigt olustigt och ingenting jag någonsin hoppas att jag behöver uppleva men otroligt härligt att få en uppfattning om vad man ska ta sig till i en sådan situation. Det viktigaste är ju att man faktiskt vågar att göra något. 
 
Detta är något jag varmt rekommenderar alla att gå på. I helgen ska jag träna på Robin så jag kan det ordentligt. Träning ger färdighet och jag hoppas verkligen jag vågar ingripa om jag bevittnar en olycka.
 
 
 
Tack så mycket för era fina kommentarer om min nya hårfärg. Jag ska ge det några veckor och se hur det känns. Tycker det är så roligt när ni lämnar några kommentarer efter er.
 
Ha en fin dag! 
 
Rödakorset,

1 kommentarer

Liss

16 Oct 2013 12:38

Hoppas aldrig du behöver utöva dina nya kunskaper då jag själv fått befara att du blir ganska handlingsförlamad i sånna situationer ;) älskar dig ändå haha

Kommentera

Publiceras ej